zaterdag 25 april 2015

boys, boys, boys

Een primeur: Na meer dan een jaar is hier dan mijn eerste blog met jongenskleding!
Mijn zusje en haar vriendin vroegen mij al maanden of ik eens broekjes voor hun vier jongens wilde maken. En er werd al gefantaseerd over een foto van 4 jongenskontjes op een rij. Zie je het ook al voor je??

Voor de grotere jongens vond ik het patroon van broek Joe uit LMV en vergeleek het met een broekje dat een van de jongens al had. Het leek redelijk te kloppen, patroon in de pocket!
De mannen trokken gisteren de broekjes aan, wij keken elkaar aan.... wie gaat het als eerste zeggen? Ik besloot dus maar: 'Dit kan echt niet!'. De grote-jongensbroekjes zaten als hobbezakken. Naald en draad kwam er aan te pas. Alles voor die ene foto, maar helaas, er was geen redden aan. Nu toch maar snel het patroon van de mini hudson pant bestellen, want hierover zijn de verhalen lovend. Wordt vervolgd dus...

Maar gelukkig waren de kleine binken er nog. Die broekjes moesten passen, want hiervoor gebruikte ik het patroon van Silkes broekje en deze hadden ze al eens gepast. Ik maakte de versie met zijstrook en deze werd doorgestikt. Een nepzakje voor een stoer accentje, deze maakte ik op basis van het patroon van het Fil vestje uit La Maison Victor. En tot slot een strijkapplicatie om het af te maken.
De broekjes werden voorzien van een koordje in de boord. Niet vanwege het nut, er zit ook nog elastiek in, maar puur voor de esthetiek. Ik denk dat ik hiermee aan alle gestelde eisen heb voldaan.

En zeg nou zelf, ze zijn toch om op te vreten!?








 Patroon: zelfgetekende, stof: stoffenspektakel, strijkembleem en koord: Blok





23 opmerkingen:

  1. Hehe, ik zag inderdaad al 4 achterwerkjes op een rij, maar 2 jongens kontjes is ook al superschattig! Knap gedaan. De accentjes maken het af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet komt die foto nog ;). Maar twee tegelijk op de foto krijgen is al een hele kunst

      Verwijderen
  2. Wat een schattige kontjes! 😃 Heel mooie broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!! Ik heb het broekje van die stof ook al geknipt. Nu nog in elkaar zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, moest ik zonen hebben, ik zou het wel weten! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ze ook lenen, zoals ik deed, haha!

      Verwijderen
  5. Superleuke broekjes, de details maken het inderdaad af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha geweldig, wat een schatjes! Mooie broekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh, wat een heerlijke mannetjes is superleuke broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo cool die broekjes! mooie primeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt om op te vreten, die kleine ventjeskonten in een coole broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joe valt wat raar, ik maakte die ook al voor Hade en vond het resultaat niet bepaald je dat. Gelukkig dat de Hudson bestaat, want ziet die schattige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo schattig!!
    Zeker het patroon van de mini hudson pants aanschaffen; ik ben er alleszins zwaar fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke broekjes! Leuke blog heb je ook, met mooie foto's! Ik ga je op mijn leeslijst zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh toffe broekjes !!! En die zakjes, cool, zoiets probeerde ik nog nooit! In welke LMV staat die uitleg?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo echte stoere binken in die mooie broekjes.

    BeantwoordenVerwijderen