donderdag 2 juli 2015

matching outfits

Sommige dingen zou ik noooooit hetzelfde gaan doen als mijn eigen moeder.
Een voorbeeld daarvan is matchende outfits. Mijn zus en ik hadden vaak ongeveer hetzelfde aan, net een andere draai eraan gegeven of soms exact hetzelfde. Net een tweeling, alleen was zij het meisje en ik het jongetje. Wel een jongetje met jurkjes aan overigens. Maar dat is de reden dat Silke echt lang haar moet, ondanks dat haar haar ook alle kanten op staat. Ik denk dat we het ergste hebben gehad, ze ziet er nu niet meer uit als een wildeman ;)

Maar matchende outfits dus... No way! Toch?? Eeeehhh....


Maar toen ik deze stoffen in mijn handen kreeg kon ik niet anders dan eraan toegeven, de verleiding was te groot! Nu ik zelf moeder ben begrijp ik mijn eigen moeder steeds beter (niet alleen wat matchende outfits betreft trouwens).
Toen ik deze rollen zag liggen greep ik eerst mijn telefoon, zocht op google en het is inderdaad een van de stofjes van Mini Rodini. Ook gelijk twijfel... origineel is het niet, maar wat kan mij het schelen, deze stoffen ademen zomer!
Geduld is niet mijn sterkste kant: ze gingen gelijk in de was en droger. Ondertussen trok ik een jurkje en jumpsuit uit de kast die de meisjes goed zitten. Als we toch niet origineel zijn kunnen we het maar beter goed doen. Patroontjes zijn leuk, maar wat in de kast hangt zit zeker goed.

Het jurkje is een simpel A-lijn jurkje. Aan de binnenkant stikte ik een tunneltje voor elastiek, waardoor hij mooi getailleerd wordt. 


In de zoom zit een lichte ronding, waardoor hij middenvoor en middenachter wat langer valt dan aan de zijkanten. De zoom werd doorgestikt met een tweelingnaald.


De hals had wat voeten in aarde: gewoon aflocken, naar binnen omslaan en vaststikken was het plan. Drie verwoede pogingen, zonder versteviging, met versteviging. Maar het werd gewoon te wijd, de stof rekt te veel. Uiteindelijk besloot ik voor boordjes te gaan van een effen tricot in dezelfde kleur. Deze kun je er met rek op zetten en daardoor behouden de hals en armsgaten hun vorm en sluit alles mooi aan.

Voor de jumpsuit legde ik de zijnaad van de broekspijp tegen de stofvouw. Het broekje bestaat dus uit maar 2 delen. Het bovenstuk maakte ik uit 1 deel, met alleen op de rug een naad. Zo hoefde ik zo min mogelijk te knippen in de print. En ook hier een tunneltje aan de binnenkant voor het elastiek.


De halslijn werd wat gerimpeld en daaraan werd een boordje bevestigd. Van dezelfde stof maakte ik spaghettibandjes die doorlopen langs de armsgaten en over de rug.


Vanmorgen konden ze allebei hun outfit aan en nog nooit ging het foto's maken zo makkelijk. Het licht was nog niet optimaal. Maar als ik met het maken van maar 20 foto's twee meisjes goed op de foto heb, zowel gezamenlijk als afzonderlijk, dan hoor je mij niet klagen. Misschien komt het door die matchende outfits, dat ze elkaar beter aanvoelen :)








14 opmerkingen:

  1. Dat gij dat aandurft zomaar iets uit de kast nemen en wat freestylen, heel goed gelukt in ieder geval! Waar kocht je de stof? Ik vind dat Mini Rodini schoon dingen heeft alleen is mijn dochter niet meer zo mini dat ze erin past.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeten te vermelden, de stof haalde ik bij Samitex in Wierden. Geen webshop, maar mailen kan wel. Ze hadden alleen deze print. Hij staat ook op www.stoffe.de, maar daar is hij een stukje duurder.

      Verwijderen
  2. Zo tof zeg :-)! Ik vind het nog net kunnen qua matching outfit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, echt tof... super dat ze zo samen matchen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat terwijl ze zo verschillend zijn. maar dat zie je al aan hun gezichtjes, die jullie niet zien helaas...

      Verwijderen
  4. Heel leuk! Met zo'n outfit zou ik de fotoshoot van mama er ook graag bijnemen 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk. Ik ben zelf ook niet zo van de matchende outfits maar soms komt het er toch van. de kids vinden het super en als ik restjes stof heb wil ik ze wel opmaken :)

    BeantwoordenVerwijderen