zondag 9 augustus 2015

Becca jurk

Na de vorige selfish-sewing ervaring durfde ik het nog een keer aan!
Ik vond in de stoffenwinkel een stevige tricot met lederlook en ik was van plan hier een skinny broek voor mezelf van te maken, want die had ik in een van de LMV's voorbij zien komen.

Maar thuis zag ik ook de nieuwste LMV weer liggen met die prachtige Becca jurk. Zou ik misschien...?? Die jurk wil ik graag maken voor de bruiloft van mijn schoonzusje in oktober en ik zou hem alvast kunnen testen. Maar een jurk in lederlook, is dat wat voor mij? De achterkant van de stof is wel heel mooi zwart en perfect voor de accentstukken. Mijn man zei 'Jurk!', de buurvrouw zei 'Jurk!' En de moeder van de buurvrouw zei 'Jurk!'. Unaniem besloten: de broek werd een jurk.

Maar tijdens het maken sloeg de twijfel opnieuw hevig toe. Het voorpand zat in elkaar en ik hield het voor me voor de spiegel. Wordt dit niet veel te ordinair? Ik zag het al helemaal voor me, laag decolleté, met een ritsje, in lederlook. Echt een jurk voor verkleedpartijen ;). Maar 's avonds laat lijkt alles erger dan 's ochtends vroeg, dus de volgende dag besloot ik er toch voor te gaan en hem af te maken. Dan wist ik in elk geval maar vast of de pasvorm goed is. Maar ik zou hem vast niet gaan dragen.

En toen zat hij helemaal in elkaar en trok ik hem vol spanning aan... Hij zat perfect! De hals valt heel mooi en is echt wel bescheiden. Het was helemaal geen ordinaire jurk geworden voor de verkleedkist, maar een jurk die heerlijk zit en veel gedragen gaat worden!
Dat ik mezelf opgemeten heb voor de vakantie en op basis daarvan maat 38 heb gemaakt, zorgt ervoor dat ik nu een stok achter de deur heb om die paar vakantie-kilo's er snel weer af te trainen. Dan zit hij nog perfecter.

Vanmorgen maakte ik de zoom er nog snel in, ik maakte de jurk wel een stukje korter dan volgens het patroon, kwestie van smaak. Manlief is vandaag jarig en mijn schoonzusje kon dus gelijk wat foto's schieten in de achtertuin.



De accenten in de zij en op de schouders maken de jurk echt wel bijzonder vind ik.
Hiervoor gebruikte ik de 'verkeerde' kant van de stof.





de jurk sluit met een blinde rits


Een ritsje voor de sier, dat de voorkant net even breekt




En een split voor wat extra bewegingsvrijheid.

De jurk was echt goed te doen om te maken, duidelijke beschrijving en alles ging eigenlijk van een leien dakje. Nu op zoek naar een mooie donkerblauwe suède-achting stof. Lijkt me chique voor de bruiloft om de accenten niet in een andere kleur te doen, maar in een andere structuur.

Patroon: Becca jurk, La Maison Victor
Stof: Javro in Deventer

15 opmerkingen:

  1. Wauw! Hele mooie jurk! Gelukkig heb je naar man & buurvrouw & moeder buurvrouw geluisterd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, meestal doe ik dan juist het tegenovergestelde, maar ik ga vaker luisteren.

      Verwijderen
  2. Wow, wat staat dat je geweldig! Totaal niet ordinair, goed dat je geluisterd hebt. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik had al nachtmerries over Gordon en hotter than my daughter ;)

      Verwijderen
  3. Ziet er super uit! Ben al benieuwd naar de bruiloftsversie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, knap seg! Iets dat ik zelf totaal niet zou aandoen, maar wel bij een ander vol bewondering naar kijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat dacht ik zelf ook. Tot ik hem aan had :)

      Verwijderen
  5. Geweldig gemaakt en staat je geweldig! Gr. Tine.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een bijzondere stof! De pasvorm van de jurk is echt geweldig inderdaad, ik ga hem eens opzoeken dat patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, deze jurk zit je echt als gegoten! Ben al benieuwd in welke stof je deze zal maken voor je feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat noemen we nou een jurk dat als gegoten zit! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! Vraagje: ik ben deze ook aan het maken maar als ik het zijstuk (b-c) aan het middenstuk (a) wil zetten lijkt dit niet goed te passen. Was dat bij jou ook zo? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergat nog te reageren, sorry! Ik durf het niet te zeggen. Ik knipte de jurk gelijk al korter ivm hoeveelheid stof. Ik had ook verschil in lengte, maar dacht dat ik misschien wat vergeten was korter te knippen. Als je in elk geval zorgt dat de naden van de vlakken matchen dan komt het uiteindelijk goed!

      Verwijderen