donderdag 1 januari 2015

Warmte voor 2015

Het nieuwe jaar hebben we ingeluid met lieve vrienden en vriendinnen. Ik nam alvast wat warmte mee voor 2015: Kersenpitkussentjes! 

Ik maakte binnenkussentjes van een oud laken. Deze werden opgevuld met rijst, ipv kersenpitten dus. Alle kussentjes kregen een mooi kussenhoesje van een petit pan stof.
Update: Op de blog van Eva Maria vind je een uitgebreide handleiding.

De schoonmoeder pikte er gelijk 1 uit die ze mooi vond. En omdat zij op onze kinderen paste terwijl wij de hort op gingen, vertrok ik al met een lichter tasje vol warmte richting vrienden.







Ik wens iedereen veel geluk en liefde voor 2015!!
xxx

15 opmerkingen:

  1. Vrolijke warmte met deze leuke kleurencombo's! Happy 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had pittenvulling gekocht met de bedoeling er ook mooie hoesjes voor te maken, maar ze liggen er helaas nog steeds onaangeroerd bij. De jouwe zijn alleszins heel mooi en kleurrijk geworden! Leuk geschenkje voor deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pitten schijnen goed te werken, omdat ze lang warm blijven door het vocht dat erin zit. Snel doen Madelief, ze zitten zo in elkaar en het is nu koud!

      Verwijderen
  3. Wat een super lief en symbolisch cadeautje voor het nieuwe jaar!
    Werkt de rijstvulling net zoals kersenpitten? Dus ook gewoon in de magnetron?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gewoon even in de magnetron. Ik las het ook op internet en heb het geprobeerd. Gaat prima, ruikt een beetje naar rijst, maar heerlijk warm!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee! Jij ook een fijn en creatief 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kleurtjes en die schoonmoeder van jou treft het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Francien, Ik heb net een blog geschreven over mijn 10 beelden uit 2014, heb je misschien al op meerdere blogs voorbij zien komen? Ik heb jou genoemd om het stokje aan door te geven. Misschien vind je het leuk om nog iets te schrijven? Groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief van je! Ik bedacht mij deze vakantie dat ik nodig mijn foto's moet organiseren. Ik vrees dat 2015 voorbij is als ik dat voor elkaar heb...

      Verwijderen
  7. Leuke zakjes! Hoeveel rijst doe je in een zakje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik denk dat er wel 500 gram per zakje in ging. Ik had dus een grote zak rijst gekocht.

      Verwijderen