vrijdag 25 juli 2014

Juliette

Het boek 'Mijn tas' van Elisanna en Fynn stond al op mijn verlanglijstje voor Moederdag, maar toen lag het nog niet in de winkels in Nederland. Vorige maand kocht ik het zelf, en eerder deze week ging ik er dan eindelijk mee aan de slag!

In het boek staan patronen voor 12 tassen, elk in twee varianten, uitgewerkt. Er wordt perfect, stap voor stap, beschreven wat je moet doen en er staan veel ideeën in om van elke tas je eigen unieke exemplaar te maken.
Ik besloot als eerste clutch Juliette te maken. Toen ik aan het tekenen was nam ik gelijk tas 'Alice' over van het patroonblad. Ik weet nog van de toilettasjes dat vooral de voorbereidingen erg tijdrovend zijn en dat het dus zeker loont om meerdere clutches tegelijk te knippen. Als je toch bezig bent... Er werden dus direct 3 Juliettes en 1 Alice geknipt.

De bestemming van een van de tasjes zat al in mijn hoofd en die maakte ik dus als eerste: Een Juliette voor een lieve vriendin die aan haar laatste loodjes van haar zwangerschap bezig is. Ik heb haar ooit beloofd te helpen een luiertasje te maken, maar hier is het nog niet van gekomen. Ik bedacht dat de Juliette hier prima geschikt voor zou zijn. De blog van Petrol & Mint bevestigde dit idee, schrijfster Marleen maakte een hele mooie versie!

Een lief restje stofje, dat nog in de la lag, kreeg nu een tweede bestemming. Ik gebruikte het al eerder voor een gymtas. De clutch is gevoerd met een blauw-groene katoen en een gele kamsnap sluit het tasje.





Ik had laatst bij Ikea al een hydrofielluier meegenomen en die past perfect bij het stofje.








1 opmerking:

  1. Bedankt voor de leuke vermelding! Jij gaat er ongetwijfeld ook iemand heel blij mee maken!

    BeantwoordenVerwijderen