zondag 20 juli 2014

zomer-sakkie

Al twee zomers roep ik elke keer als het zo warm is dat die zomerslaapzakken voor kinderen nog veel te dik zijn! Waarom kan ik in de winkels nergens een slaapzak vinden van een heel dun katoentje? Lekker voor deze dagen, met 30 graden... zeker als ze overdag nog een slaapje doen.
We hebben al eens geprobeerd Bregje zonder slaapzak in bed te leggen, maar die huilde alleen maar om haar 'sakkie'. Uiteindelijk werd er toen helemaal niet geslapen, dus dat is geen optie meer.
Gisteren haalde ik Bregje weer helemaal nat van het zweet uit en bed en daarom besloot ik vanmorgen zelf aan de slag te gaan.

Ik keek in mijn stoffen-la en vond een lichtroze sterrenstofje met een bijpassende gestreepte stof, allebei van Stenzo. Er zit een metallic glans door de sterretjes en streepjes, maar dat zie je niet op de foto's. De hals en armsgaten wilde ik afwerken met een zachter stofje en de aller-dunste tricot die ik kon vinden was een donkerblauw streepje. Perfect match! 

Daar zat ik dan op zolder, het zweet liep van mijn voorhoofd... En zojuist, 1 minuut voordat de kinderen op bed ging stond ik klaar met Bregje haar nieuwe slaapzak!





*update*: ik weet dat de biezen niet perfect zijn, maar er was geen tijd te verliezen... Hoeveel van deze warme dagen hebben we nou per jaar??



5 opmerkingen:

  1. Schattige slaapzak! Past perfect bij haar roze bedje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik had alleen een roze stof liggen, dus het is lekker zoet geworden :)

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig idee om een hele dunne zomerslaapzak te maken!
    En hij ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke combinatie van stofjes maak je steeds! vanaf nu volg ik!!

    BeantwoordenVerwijderen