donderdag 31 juli 2014

nooit meer zoeken...

Kennen jullie dat?? Je telefoon gaat over en je staat op straat te graaien in je tas, om vervolgens net te laat je telefoon te vinden. Of je staat bij de auto of de voordeur en het zweet breekt je uit omdat je het vermoeden hebt dat je deze keer toch echt de sleutels kwijt bent. Zo groot is die tas toch niet? Waarom verstoppen de sleutels zich precies tussen de bonnetjes die je bij de kassa snel in je tas propt? En die telefoon ligt altijd precies onder de agenda.

Toen ik laatst de clutch 'Juliette' maakte, knipte ik direct meerdere versies. Ik wilde voor mijzelf een clutch voor in mijn handtas om mijn sleutels, telefoon, portemonnee in op te bergen. Een handtas in een handtas, die kan ik toch niet over het hoofd zien?
En omdat ik toch bezig was, knipte ik gelijk de tas 'Alice' uit het boek mijn Tas. Ik koos voor dit model, omdat deze mooi past bij het model van de clutch.

De buitenstof komt van Jan Sikkes en de zwarte voering had ik nog liggen. De rits kun je ook bij Jan Sikkes kopen op de rol. Ik koos voor een fluorroze-zwarte rits en combineerde dit met roze paspelband van Petit Pan. In de zijnaden van de tas werden nestelringen geslagen, met dank aan de man des huizes. Een afneembaar hengsel van zwart tassenband eraan en mijn eerste handtas is klaar!
Wat ik erg mooi vind aan de tas is de verzonken rits, die ligt dus wat dieper in de tas. Dat geeft de tas een luxe uitstraling.

Voor de clutch gebruikte ik hetzelfde recept als de vorige keer en ik voegde ook hier een roze paspel toe. 







En nu maar hopen dat ik het op kan brengen om mijn zwervende spullen consequent op te bergen :)

15 opmerkingen:

  1. Dat probleem ken ik maar al te goed... Misschien moet ik dus ook eens een tas in een tas maken ;) En die modelletjes zijn zo mooi hé! Toffe combinatie van het stofje met de paspel, meer dan geslaagd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie set! De fluo paspel maakt het af! Gebruikte je plakkatoen voor de Alice? Ik wil de Alice ook graag maken, maar heb nog nooit met plakkatoen gewerkt en weet ook niet waar je dit kan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had geen plakkatoen, maar wel voldoende vlieseline. Hiervan weet ik het nummer niet meer, want de rand waar het op stond heb ik weggeknipt. Ik vermoed dat plakkatoen net wat steviger is. Ik vind de tas nu stevig genoeg, maar wellicht worden de naden ook sterker met plakkatoen. De tijd zal het uitwijzen ;)

      Verwijderen
  3. Super mooi! Enorm mooie stoffencombi. Eenvoudig maar toch speciaal! :-)
    Veel succes met de orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk, beide exemplaren! Geweldige stofjeskeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is een super leuke tas... mooi met dat vleugje pink

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk met die roze paspel! Super boek hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer herkenbaar!
    Ik vind ze trouwens één van de mooiste exemplaren die ik al zag uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super stofje en kleurencombinatie heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tas!! Helemaal mijn stijl, die wil ik ook maken :)

    BeantwoordenVerwijderen