dinsdag 24 maart 2015

Uit mijn comfort-zone

Onlangs vierde Sylvia haar eerste blogverjaardag. Met een give-away voor die geweldige ananas-stof! Ik beloofde haar dat als ik zou winnen, dat ik dan weer eens rokjes zou maken voor mijn meisjes. Helaas viste ik achter het net, maar dat weerhield mij er niet van om uit mijn comfort-zone te stappen en toch aan de slag te gaan.
En wat blijkt.... mijn oudste broeken-meisje is een echt rokken-meisje geworden!

Het werd een rimpelrokje dat ik vorig jaar ook al eens voor haar maakte. Het katoentje vond ik op stoffenspektakel in Zwolle. Het is een vrolijk flamingo-stofje van Michael Miller. Nu geen onderrokje, maar wel een fluoriserend geel lintje langs de onderrand voor iets meer pit. Precies Bregje: altijd vrolijk, maar de laatste tijd met soms wel erg veel pit!

 


Het leuke van het lintje onderlangs is dat je het rokje heel mooi kan afwerken. Je hoeft het rokje niet naar binnen om te zomen, maar je stikt het lintje aan de binnenkant, net over de rand. Daarna naar buiten toe strijken en bovenlangs het lintje vast stikken. De rand zit dan mooi verstopt onder het lintje.

Ik koos voor fluorroze elastiek, deze paste mooi bij de flamingo's.



 Ik ben benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat ik meer rokjes zou moeten maken?!


18 opmerkingen:

  1. Dat rokje doet mij echt naar de zon hunkeren!! Heeeeel geslaagd en je zal zeker nog meer rokjes moeten naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrolijk en pittig... heel mooi!!!
    heel tof gecombineerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke combinatie! Ik zeg meer rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een prachtig rokje! Zo wil ik zelf ook wel eentje. Ik vind de Flip kleurtjes erbij echt geweldig! Nog meer van dat... ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. De eer voor de foto's gaat deze keer weer naar mijn zusje! Ik bewerkte ze wel zelf 😉

      Verwijderen
  6. Geweldig, lief en stoer met dat randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super rokje! <3 de fluo accenten! Ik had je de ananasjes gegund, de zoon besliste er anders over. Hopelijk volgen er nog veel prachtige rokjes voor je pittig meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kans was ook erg klein met zo veel mede-kandidaten en zo'n mooie give-away :)

      Verwijderen
  8. Héél erg mooi!
    Ik stem ook voor meer rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n tof rokje :-), méér van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meer rokjes! Ik word helemaal blij van zo'n vrolijk rokje. Een beetje zon op een sombere dag als vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, dat stofje... ik vind flamingo's zo leuk zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van die rokjes! Prachtige combinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig rokje met een heel unieke print.

    BeantwoordenVerwijderen