vrijdag 21 februari 2014

Een koffertje voor een nieuw neefje

Een paar weken geleden werd ons kleine neefje geboren. Voor hem maakte ik een koffertje gevuld met wat mooie spulletjes voor zijn kamer. De baby heeft een kamertje met vooral grijs en wit, maar er mochten wel wat kleur-accenten in lichtblauw. Hier heb ik het koffertje natuurlijk op aangepast. Ik had al een paar koffertjes gemaakt op basis van een patroon uit, ik geloof, de Knippie. Maar ik kwam er niet helemaal uit, want ik gebruikte paspelband in plaats van het biaisband in de werkbeschrijving. Ik boekte wel vooruitgang, maar had nog wat verbeterpuntjes. Op de blog van Toertjes&Pateekes zag ik dit koffertje. Wat een prachtig, perfect uitgevoerd koffertje! Door een paar kleine aanpassingen te doen met behulp van dit voorbeeld boekte ik weer wat vooruitgang. De volgende keer zal ik het nog wat meer verstevigen, zodat het koffertje wat beter in vorm blijft als je het neerzet.
In het koffertje stopte ik een (zelfgemaakt) vlaggenlijntje en een muziekdoosje.

En het geboortekaartje dat hier op de mat viel toen ons neefje geboren was... is natuurlijk helemaal in de stijl van de babykamer uitgekozen!



Alle stoffen die ik gebruikt heb, had ik nog in de kast liggen. Ik meen dat ze allemaal van Stenzo zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten