vrijdag 21 februari 2014

gymtas voor peuterdans

Afgelopen zondag had ik onverwacht verjaardag, omdat ik op het officiƫle feestje niet kan komen. En naar een verjaardag ga je niet zonder presentje. Zeker niet als het om een peuter gaat!
Dus tijdens het middagslaapje van de oudste kroop ik snel achter de naaimachine om zelf iets in elkaar te zetten. Omdat de Jarige Jet sinds kort op peuterdans zit, werd het een gymtas.

Ik gebruikte de handleiding van Happy in Red en paste het patroon wat aan. De rugzak kreeg een voorvak met (natuurlijk) een randje van paspelband.



Voor de basis van de tas heb ik een stevige canvas gebruikt. Dit had ik nog over van een jasje voor mijn dochter, waar ik vorig jaar aan begon. Deze was nog veel te groot, maar dit voorjaar zal ik hem afmaken. Voor het voorvak gebruikte ik een van de stofjes die ik vorige week op de handwerkbeurs heb gekocht bij de stand van MijnPakkieAn. Het stofje komt uit de collectie 'The Woodlands', ontworpen door Khristian A Howell voor Anthology Fabrics. Voor de tunnel gebruikte ik een rood-wit gestreept stofje dat ik ergens tussen de quiltstoffen vond op de handwerkbeurs.
De voering is helaas niet te zien op deze foto's, maar die is gemaakt van een lichtgele voeringstof (uit hetzelfde jasje voor mijn dochter).

1 opmerking:

  1. Het tasje is echt prachtig. Ongelooflijk dat je zoiets moois gewoon even bedenkt en in elkaar zet tijdens het middag slaapje van je dochter. Onze peuter is er helemaal blij mee. Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen