maandag 24 februari 2014

toilettasjes

De toilettas van de meisjes was nodig aan vervanging toe.
Ik had een patroon gevonden via de blog van Elisanna. Zij verwees naar een patroon voor een ritstasje dat ik graag uit wilde proberen.

Dit patroon heb ik eerst uitgeprobeerd in het klein. Het werd een etui voor in mijn handtas, waar ik mijn mascara, foundation, handcreme etc. in kwijt kan.

Het patroon beviel zo goed dat ik daarna besloot van de rest van de stoffen drie wat grotere toilettasjes te maken.
Het leuke is dat je het patroon kan vergroten en verkleinen zoveel je maar wilt, als je maar de juiste verhoudingen aanhoudt. Ik heb inmiddels 4 patronen liggen voor 4 verschillende afmetingen.
De grotere tasjes kregen een voorvak, die ik in tweeën splitste door een stiksel. Alle toilettasjes werden voorzien van een paspelrandje. De grote toilettassen langs het voorvak, de kleine bij de rits.

Ik maakte een toilettas uit dezelfde stoffen als mijn kleine etui, voor mijn dochters.


Een toilettasje dat nog geen eigenaar heeft en dus nog wacht op een geschikte kandidaat:


Dit etui werd een cadeau voor een klein meisje dat een half jaar werd, gevuld met wat benodigdheden voor de komende tijd:


3 opmerkingen:

  1. Super leuk die tasjes! Onze dochter heeft ook nog een toilettasje nodig! En zo'n make-up tasje lijkt mij ideaal in mijn nog te kopen nieuwe schoudertas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MOOI! Wat een frisse blog ook, ik blijf volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om dezelfde reden ben ik jouw blog gaan volgen! En die kussens op de kinderkamer.... fantastisch!!!!!

      Verwijderen