woensdag 19 februari 2014

Mijn eerste blog!

21 maanden geleden werd ik mama van onze eerste dochter. Voor haar kamertje maakte ik van alles zelf. Ik kocht tweedehands meubels en knapte deze op, ik naaide aankleedkussenhoezen, kruikzakken, een geboorte-slinger, een badcape, etc, etc. Wie weet toon ik dit nog wel eens op mijn blog. Dit was in elk geval het begin van mijn (hervonden) passie! 4 Maanden geleden kregen wij een tweede dochter en begon ik gewoon weer opnieuw, want beide meisjes moesten natuurlijk een nieuwe kamer krijgen.

Op internet deed ik veel inspiratie op en vele daarvan kwamen van blogs, waar anderen hun ideeën met anderen deelden. Ja, en dan moet het er toch een keer van komen, een eigen blog!
Een paar weken geleden ben ik in de wereld van het bloggen gedoken en was gelijk verslaafd... Ik volg inmiddels verschillende blogs en het ging steeds meer kriebelen om zelf ook mijn ideeën en creaties de wijde wereld in te sturen. Maar waar begin je dan??? Ik heb het een en ander gelezen en ik moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk nog steeds niet weet. Daarom heb ik besloten om maar gewoon te beginnen en te zien wat er gebeurt. Mijn blog is dus wat lay-out en invulling betreft nog lang niet af, maar ik hoef toch niet gelijk een professional te zijn?

Waar ik wel over na moest denken was de naam van mijn blog. Moet de naam de lading dekken? Maar beperk ik mij dan niet te veel? Het moet niet te truttig, ook weer niet te gelikt. Uiteindelijk werd het 'tuutsjes'. Voor wie niet weet wat dit betekent: dit is Fries voor 'kusjes'! Oke, officieel is het geloof ik tútsjes, maar dat is zo lastig in een www. Bovendien ben ik zelf niet Fries en mag het dus best vernederlandst worden. Maar mijn man is wel Fries en onze kinderen worden twee-talig opgevoed. Dit is een van de woorden die ik aan mijn eigen vocabulaire heb toegevoegd, gewoon omdat ik het zo leuk vind klinken. Hier in huis worden dus heel veel tuutsjes uitgedeeld...

En nu dus aan de slag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten